11 Ağustos 2022 Perşembe

Mükerrem Hürrem / Okan Üstünkök


               MÜZİKSİYEN  GÜREŞÇİ  MÜKERREM HÜRREM
Ben var ya, benim adım  Mükerrem oluyor. Soyismim de Hürrem. Yani tam adım Mükerrem Hürrem. Kendimi tanıtmamın şeyi var, sebebi var.

O da şu: Biliyorsunuz durup durup kendine hayalî mayalî arkadaşlar uyduran sözüm ona yazar bir herif var. Kendisi aslında şey, mimar  veyahut  işte öyle bir şey yani. İşte o benim hakkımda bir yığın şunu bunu yazıp duruyor.  Adam mimarsa mimarlığını yapsın arkadaş, ne diye saçma sapan kara saban  şeyler yazıyor, öyle değil mi? Yazı yazmak ona mı kaldı? Töğbe töğbe. Bunu ne için diyorum? Şunun için diyorum ki işte bu adam günün birinde oturup beni yine şey edecek, yani yazacak. Onun için bu sefer ben ondan önce davranıp yazayım da kendimi doğru dürüst tanıtayım  diyorum, iyi mi? Çünkü  bu herifin yazdıkları hep hayal hep uyduruk, yani nasıl desem,  gerçek falan değil yani. Herif uyduruk kaydırık kıvır zıvır şeyler  yazıktırıp da beni yanlış yunluş   anlatıp duracağına nasıl  biri olduğumu varın gelin benden duyun diye bugün kendimi size ben kendim tanıtacağım. Bak yeminle söylüyorum,  anlatacaklarımın hepsi gerçek. Bir gram şey yok, uyduruk kuyruk falan yok. 

Devamı için...

                         

26 Haziran 2022 Pazar

Kül Olup, Moloz Olup Diriliş / Suha Özkan

 Kül Olup, Moloz Olup Diriliş:

Atatürk Kültür Merkezi 

Suha Özkan Hon. F AIA

 

 

 


Mimarlık şaheserlerini yıkarak, yakarak tarihe geçme sapkınlığı, Herostratos Kompleksi olarak anılır. Tarihe mal olmak için iyi bir yapıt vermeye vakti olmadığı gerekçesi ile, MÖ 356 yılında, hayran olduğu Efes’deki Eski Dünya’nın 7 Harikası’ndan Artemis Tapınağı’nı, “Şöhret uğruna (!)” yakarak yıkan Herostratus, sonraları Mostar kenti ve köprüsü yıkımları ile urbicide (yapı cinayeti) tartışmalarında da anıldı. Uygarlık tarihinde kimi kez değerini bilmeden, kimi kez de sapkınlık diyeceğimiz umursamazlıkla yıkılan değerler saymakla bitmez. Hele son on yıldır Türkiye’nin kendi çağdaş mimarlık tarihine karşı yapılan yıkım, nesiller boyu, acıyla anılacaktır. Mimarlık mesleğinin yetkin meslek kuruluşu Serbest Mimarlar Derneği’nin yayın organı, Serbest Mimar dergisi, son sayısında ciddi bir belgeleme ile yapı kültürü tarihimizdeki bu trajik kadirbilmezliği belgeledi. 


Devamı için...

22 Haziran 2022 Çarşamba

Elveda Mariupol / Sadık Mercangöz

 Yine Savaş öyküsü

ELVEDA MARIUPOL


        Sabah erken kalkmayı severdi. Yatakta yalnızdı. Pencereye doğru döndü. Perde pencereyi tam olarak örtememiş küçük bir kısmı aralık kalmıştı. Oradan mat gri bir ışık giriyordu odaya.  Şehrin üzerinde parçalı bulutlu bir hava hâkimdi. Böyle mat gri bir hava can sıkıcı olurdu onun için. Başucundaki zile uzandı ve biraz sonra gelen hizmetçiye perdeyi ve pencereyi açtırdı.  Soğuk hava içeriye doluştu birden. “Böyle giderse ara ara kar da atıştırabilir” diye mırıldandı. Gözlerini kapadı, patlayan tankların o korkutucu görüntüleri, çamurlara bulanmış asker mi sivil mi olduğu anlaşılmayan cesetler, başına üşüştüler....

....

        Yuri profesyonel bir asker değildi. Askerliğini yıllar önce yapmış, son on senedir bu büyük çelik fabrikasında döküm ustabaşısı olarak çalışıyordu.  

O koca Siemens- Martin benzeri Sovyet tarzı fırın, 1935 den beri her gün yirmi dört saat yanar ve demir ve çelik dökümüne devam ederdi. Bu kazan durdurulursa sönmesi ve soğuması günler sürer, eğer içindeki hurufat boşaltılmadan söndürülürse içindeki eriyik katılaşır ve ocak elden giderdi. Boşken tekrar yakılırsa onun da rejime girmesi haftalar alırdı. Fabrika çalışanları ve sosyal tesisleriyle beraber bu tesis ve çevresi, Mariupol kenti içinde kent görünümündeydi. Bu fabrika Avrupa’daki en büyük fabrika olup ...

Devamı için...

11 Haziran 2022 Cumartesi

Milliyet Mimarlık Yazıları 04 / Suha Özkan

Eskişehir’e Yakışır Sihirli Dokunuş


 Suha Özkan Hon. F AIA 

Uluslararası Mimarlar Birliği’nin (UIA) İstanbul 2005 Kongresi’nin Başkanı’ydım. Kongreyi tarihsel birbaşarı konumuna getirmek için, uluslararası nitelikte şöhretli 30 mimar getirme niyetimi açıkladığımda, hem UIA Paris ve  Mimarlar Odası Merkez yönetimlerinde kaşlar çatılmıştı. Öneri  olarak “2-3 kişi yeter” denildi. “Bütçe?” diye de sorguladılar, Kongre Başkan Yardımcısı Şefik Onat, Bütçede öyle bir fasıl bile olmadığını anımsattı. Birbirimize olan güvenle Bütçe faslına “1 Dolar” koyduk.

Devamı için...

6 Haziran 2022 Pazartesi

Milliyet Mimarlık Yazıları / Suha Özkan

 Suha Hocamın Milliyet Gazetesinde yazdığı Mimarlık Yazılarından derlenen alıntıları burada sizlere 

Suha Hocamızın izniyle yayınlamaya çalışacağız.

ilk yazı geçen haftadan sonraki yazıdan sonra bugün...


ÖNE ÇIKAN YAYIN

And They Died / Gün Gencer

  AND THEY DIED (THE ROAD TO GALLIPOLI) (ÇANAKKALE SAVAŞINA GİDEN YOL) A TRAGEDY IN THREE ACTS  (A Docu-drama with music written in memory o...